Головна » Каталог (16)

Початкова ланка (Молодші школярі) [2]
Середня ланка (Підлітки) [0]
Старшокласники (Юнаки) [0]
Супровід обдарованих [6]
Діагностика [2]
Медіатека [0]
Психологічні цікавинки [6]

Психологічні цікавинки | Переходів: 0 | Дата: 01.12.2016

Психологічні цікавинки | Переходів: 0 | Дата: 01.12.2016

Супровід обдарованих | Переходів: 0 | Дата: 04.04.2016

Супровід обдарованих | Переходів: 0 | Дата: 04.04.2016

Система пошуку та диференціація обдарованих

Рівень

Зміст заходів

Що визначається

Форми, види збору інформації

Отримані результати

І

Визначення учнів, відрізняються від інших за своїми здібностями, стилем поведінки

Визначення здібних, обдарованих, талановитих на основі спостережень та порівняння з однолітками

Інтерв’ю, опитувачі, табелі успішності, журнали, доробки учнів

Встановлюється коло учнів, які відрізняються від однолітків за своїми здібностями, поведінкою

ІІ

Групове тестування учнів класу вчителем

Визначення рівня знань, умінь учня, здобутих з певного навчального предмету

Тести класного вжитку (шкільний стандарт)

Ранжування (про-центілі) учнів по оцінці наявних знань, умінь.

ІІІ

Тести(групові) академічних досягнень та загального розумового розвитку

Рівень загального розумового розвитку

Стандартизовані

(державна, регіональна норма) тести

Оцінювання актуального прогнозування потенційного рівня розвитку особистості

ІV

Групове та індивідуальне тестування учнів педагогом, психологом

Визначаються психофізіологічні особливості учнів

Стандартизовані тести (бланкові, апаратні, комп’ютерні)

Оцінка рівня розвитку пізнавальних процесів, характерологічних рис особистості щодо вікової норми

V

Індивідуальне поглиблене тестування окремих учнів психологом

Визначається рівень інтелектуальних здібностей, темпу розвитку, індивідуальних особливостей учнів

 

Аналітичні тести інтелекту, здібностей, особистісні

Оцінка та прогноз рівня розвитку певної інтелектуальної здібності, визначення темпу інтелектуального розвитку

VІ

Типологічна диференціація

Тип і вид обдарованості

Аналіз даних І-V рівнів

Встановлюється тип обдарованості, рівень розвитку

VІІ

Розробка індивідуальних програм розвитку

Умови, за якими розвиток здібностей особистості буде найкращим

Спільна робота психолога та педагога

Конкретна програма індивідуального розвитку дитини з її психолого-педагогічним забезпеченням

 

Супровід обдарованих | Переходів: 0 | Дата: 04.04.2016

Рекомендації

по роботі з обдарованими дітьми

  1. Спочатку з’ясуйте, що діти вже знають.
  2. Довіряйте тому, що вони вже вивчили і в чому мають успіхи.
  3. Не змушуйте їх виконувати ту роботу, над якою працює весь клас.
  4. Пропонуйте дітям займатися альтернативною пізнавальною діяльністю замість того, щоб виконувати різноманітні тренувальні вправи. Забезпечте їх можливістю займатися комплексними та абстрактними ідеями.
  5. Виявіть їхні інтереси та організуйте подальшу роботу дітей навколо цих інтересів.
  6. Надайте учням деяку свободу вибору заняття під час уроку за рахунок „викупленого” часу.
  7. Дозвольте їм навчатися швидше, ніж їхні однолітки.
  8. Уникайте читання нотацій дітям та інших методів, які вчителі полюбляють використовувати в критичних ситуаціях.
  9. Довіряйте дитині, якщо вона вивчає щось нетрадиційним шляхом.
  10. Допоможіть учням знайти таких же однолітків, як і вони. Ніколи не обговорюйте і не судіть їхнє вміння спілкуватися за тим, як вони взаємодіють зі своїми однолітками.
  11. Надихайте їх до постійного пошуку та вибору діяльності.
  12. Надавайте дітям можливість виконувати і творити власні ідеї та оцінювати власну роботу.

 

Рекомендації вчителям для роботи з обдарованими дітьми:

1.     Учитель не повинен повсякчас розхвалювати кращого учня. Не слід виділяти обдаровану дитину за індивідуальні успіхи, краще заохотити спільні заняття з іншими дітьми.

2.     Учителеві не варто приділяти багато уваги навчанню з елементами змагань. Обдарована дитина буде частіше від інших переможцем, що може викликати неприязнь до неї.

3.     Учитель не повинен роботи з обдарованої дитини «вундеркінда». Недоречне випинання винятковості породжує найчастіше роздратованість, ревнощі друзів, однокласників. Інша крайність – зловмисне прилюдне приниження унікальних здібностей і навіть сарказм з боку вчителя – звичайно, недопустимі.

4.     Учителеві треба пам’ятати, що в більшості випадків обдаровані діти погано сприймають суворо регламентовані заняття, що повторюються.

Супровід обдарованих | Переходів: 0 | Дата: 04.04.2016

ТИПИ Й ОСОБЛИВОСТІ ОБДАРОВАНИХ

Обдаровані діти-це ті, хто перевершує пересічні результати інших (має потенції взяти верх) в одній чи декількох сферах діяльності:

  • інтелектуальній;
  • академічного навчання;
  • творчості;
  • лідерстві;
  • мистецькій діяльності;
  • психомоторній діяльності.

Обдаровані діти відкриті для освоєння реальності відтворення істотних властивостей дійсності в практичній, теоретичній чи духовно-практичній діяльності.

 

Основні риси обдарованих

Обдаровані:

  1. Оволодівають досить широко знаннями і зберігають їх:
    • засвоюють головне (значення);
    • швидко і відповідно реагують;
    • критично оцінюють і ставлять питання;
    • переносять вивчене в нову ситуацію.
  2. Породжують, перетворюють і передають ідеї, думки:
    • зберігають логічну послідовність думок;
    • послуговуються широким і різнобарвним словником та якнайкраще використовують мовні засоби;
    • їх мова добірна, гнучка.
  3. Мають високі показники абстрактного мислення:
    • вміють узагальнювати;
    • розділяють причини і наслідки;
    • визначають взаємозв’язки;
    • розуміють і адекватно використовують правила;
    • передбачають нові можливості.
  4. Обдаровані – багатоваріантні переборювачі труднощів:
    • покладаються на себе, якщо зустрічаються з ускладненням;
    • наполегливо шукають вихід з будь-якої ситуації.
  5. Винахідники і творці:
    • допитливі і оригінальні;
    • люблять експериментувати;
    • використовують метод спроб і помилок;
    • знаходять шляхи досягнення своїх планів.
  6. Люблять працювати самостійно, люблять незалежність:
    • схильні планувати свої дії;
    • люблять організовувати;
    • люблять оцінювати.
  7. Беруть на себе і несуть відповідальність:
    • проявляють впертість у досягненні мети;
    • схильні до постійного, наполегливого просування вперед;
    • воліють мати успіх, люблять і досягають його.
  8. Легко пристосовуються до нової ситуації:
    • розуміють і приймають необхідність змін;
    • передбачають наслідки;
    • оптимістично зустрічають перешкоди і пригоди;
    • радо зустрічають нові ідеї, думки.
  9. Фізичні риси обдарованих:
    • енергійні; вільні від невротичних напружень; об’єктивно здорові.
Супровід обдарованих | Переходів: 0 | Дата: 04.04.2016

Психологічні цікавинки | Переходів: 0 | Дата: 04.04.2016